РОЗВИТОК МІЛКОЇ МОТОРИКИ У ДІТЕЙ

  1. Масаж. Щоденно масажуйте кисті рук дитини м’якими рухами та розминайте кожен пальчик, долоньку, зовнішній бік кисті, а також передпліччя. Це дуже корисні вправи, що чудово активізують мовні центри мозку. Крім того, такий масаж здійснює позитивний вплив на імунітет, на загальний розвиток і контакт між мамою та дитиною.

  2.  Квасолеві ванни. В миску чи коробку насипте квасолю або горох, киньте туди дрібні іграшки та все це перемішайте. Нехай малюк занурює руки у квасолю та витягує іграшки. Така ванна сприяє розвитку координації пальчиків.

  3. Ліплення з різних матеріалів (тісто, пластилін, глина). Окрім очевидного творчого самовираження, дитина розвиває гнучкість і рухливість пальців. 

  4. Ігри з крупами. Нехай малюк перебирає перемішані горох і квасолю, а потім і більш дрібні крупи, пересипає їх з однієї посудини в іншу, розтирає в руках.

  5. Мозаїка. При складанні різноманітних ігор-мозаїк покращується дрібна моторика рук малюка, розвиваються кмітливість і творчі здібності. 

  6. Ігри та гімнастика для пальчиків. Цим веселим заняттям присвячено багато книг. Та й народна творчість подарувала нам „Сороку-ворону”, „Ладки”, „Козу рогату” тощо. Ігри та гімнастика для пальчиків сприяють всебічному розвитку дитини, зокрема її мовлення. 

  7. Шнурівки. Вони чудово розвивають дрібну моторику рук, до того ж завдяки їм малюк чудово оволодіває практичною навичкою шнурування взуття. Найпростішу шнурівку можна зробити власноруч. Візьміть картон, виріжте з нього знайомий для дитини об’єкт (яблуко, їжачка тощо) та зробіть по контуру дірки за допомогою дірокола. В ці дірки малюк має просовувати шнурочки. Також можна „пришнурувати” один об’єкт до іншого (їжачок несе яблуко тощо).8. Ігри з ґудзиками та намистинками. Нанизування на нитку намистинок, застібання ґудзиків, перебирання пальцями намиста – прості й корисні вправи для розвитку дрібної моторики рук. Можна нашити на одну тканину ґудзики різних розмірів, а на іншу – різні петельки. Дитина, застібаючи ґудзики, тренуватиме пальчики, одночасно засвоюючи поняття „великий – маленький”.
    9. Пазли. Яскраві картинки розвивають увагу, кмітливість, зір і дрібну моторику рук.
    10. Катання долонькою олівців, кульок по столу чи іншій поверхні. Таке заняття масажує долоні та покращує координацію рухів кисті.
    Використовуйте творчий підхід, займаючись зі своїм малюком. Усі заняття супроводжуйте казками, вигаданими в ході процесу. Мовне підкріплення захоплюючих дій подвоїть ефект.
    Упроваджуйте ігри на розвиток дрібної моторики рук у повсякдення: йдучи з малюком за руку, трохи масажуйте долоньку, на прогулянці дозвольте потерти пісок та зібрати у відерце дрібні камінчики, готуєте з тіста – дайте малюкові шматочок, нехай помне його. І звичайно, багато розмовляйте з малюком, обговорюйте все, що відбувається довкола. Зовсім скоро він стане повноцінним учасником діалогу!
    Веселих і корисних ігор вашій дитині та її маленьким пальчикам!

 

 

 

 

САНГВІНІЧНИЙ ТЕМПЕРАМЕНТ

(сильний, урівноважений, рухливий)

Характерологічні риси

Позитивні

  • висока рухливість
  • висока адаптивність (легко пристосовується до нових умов)
  • захопленість
  • товариськість 
  • життєрадісність, оптимізм
  • доброзичливість
  • неуразливий
  • виразність міміки та пантоміміки
    Негативні
  • незібраність
  • ненадійність (завжди обіцяє, але не завжди виконує свої обіцянки)
  • мінливість, легковажність, розкиданість
  • поверховість сприйняття
  • недостатня здатність до зосередження, відсутність посидючості
  • недостатня наполегливість
  • тяготиться одноманітністю
  • діяльний за умови цікавої справи.

Сангвінік – це дружелюбний, товариський,  життєрадісний малюк. При цьому він досить покладливий і розважливий. Відкритий і говіркий, він обожнює нові обличчя і нові місця, йому необхідні зміни захоплень.

Дитина-сангвінік легко іде на компроміс. Не боїться труднощів. Легко переживає невдачі. Він без проблем вливається в будь-який колектив і пристосовується до незвичної обстановки.

Цікавість сангвініка безмежна, здається, що він просто зараз хоче осягнути неосяжне. Він завжди прагне дізнатися якомога більше і легко засвоює нову інформацію. Він швидко перемикається з одного на інше, здатний займатися відразу декількома справами.

Малюк із сангвінічним темпераментом активний, рухливий, імпульсивний, обожнює гучні ігри. Якщо веселунові нудно, то він стає млявим і не може сконцентруватися на тому, що відбувається тут і зараз.

На покарання сангвінік реагує спокійно. Він абсолютно незлопам’ятний, неконфліктний, тому з ним важко посваритися. "Життя без сварок" – такий його життєвий девіз. Але зворотний бік "сонячної" натури, про яку не повинні забувати дорослі, така: сангвінікові комфортно лише в тому випадку, якщо він подобається всім.

Як правильно виховувати дитину-сангвініка

  1. Основним підходом у вихованні дитини-сангвініка є принцип, який умовно можна назвати "довіряй, але перевіряй". Милий малюк-сангвінік завжди обіцяє, але далеко не завжди виконує обіцяне, тому треба проконтролювати, чи виконав він свою обіцянку.
  2. Контролювати вчинки та дії.
  3. Виховуючи дитину із сангвінічним темпераментом, варто формувати в неї стійкі прихильності, інтереси.
  4. Привчати доводити розпочату справу до кінця.
  5. Звертати особливу увагу на якість діяльності, не допускати поверхневого і недбалого виконання завдань.
  6. Хвалити заслужено, тому що є схильність до зазнайства.
  7. Приймайте в спілкуванні із сангвініком дух легкості, веселощів і гумору, що йому найбільше по душі.
  8. Пам’ятайте, що життєрадісність, товариськість і оптимізм сангвініка здатні обернутися зворотним боком медалі і стати джерелом і його легкодумства, і мінливості.
  9. Пам’ятайте, що потрібно не приборкувати темперамент вашого ребенка, а навчитися управляти ним.